Cu cat o campanie publicitara beneficiaza de o adaptare mai buna la context, cu atat randamentul acesteia este mai bun.
Monitorizarea periodica a reactiei la mesajele transmise permite ajustarea campaniei. Pentru campaniile derulate in mediul online, un instrument de baza este platforma Google care contine instrumentele:
Mediul online a devenit important pentru multe categorii de produse datorita instrumentelor de monitorizare performante si al rapoartelor detaliate la nivel de comportament al utilizatorilor.
Comunicarea online poate determina insa un paradox: cu cat campaniile online sunt mai rentabile pentru un anumit domeniu de activitate, cu atat concurenta online va fi mai mare iar costurile publicitatii online pentru produsul respectiv vor creste. Acesta este motivul pentru care o afacere puternica derulata online va comunica alternativ si pe alte canale media (tv, outdoor media, radio). In acest caz, campaniile cele mai vizibile vor fi cele cu integrarea cea mai buna si cu bugetele cele mai mari.
Ca exemplu, in anul 2012 am urmarit campaniile online (Google Adwords) pentru tamplarie PVC, un domeniu in care concurenta online este foarte ridicata. Am contactat cateva firme care aveau deja experienta unor campanii online reusite si care aveau totusi nevoie de un al doilea canal de comunicare. In acest fel am inceput parteneriatul cu firma Alcogroup care timp de aproepe 3 ani a pastrat un unipol 14x4m pe DN1 segmentul Bucuresti - Ploiesti, reusind o pozitionare mai buna la nivel de imagine mai ales pentru segmentul rezidential Bucuresti - Ilfov zona de Nord. Pentru optimizarea costurilor media, campania outdoor a fost derulata in regim floating.
O campanie asemanatoare, in care publicitatea outdoor a venit in completarea prmovarii online (SEO, Adwords) a fost campania pentru produsele de hidroizolare Radmyx si Impermax (produse din portofoliul Aquastop.ro). Expunerea publicitara a fost facuta pe un singur unipol 14x4m (double sided), cu cate un mesaj diferit pe fiecare sens de mers.
In anul 2013 Aquastop.ro a inceput optimizarea campaniei online (SEO + Adwords) iar in Oct.2014 a demarat comunicarea outdoor media (cu un singur unipol in regim floating). La data publicarii acestei pagini (21.Dec.2016) comunicarea online + outdoor este in desfasurare. Un al doilea proiect al companiei Unico Profit este distributia in Romania a echipamentelor pneumatice germane VOGT (pentru care detine exclusivitatea). Site-ul de prezentare al echipamentelor pneumatice VOGT pentru decopertari este www.decopertari.ro