Promovarea online este un termen foarte general. In aceasta pagina voi prezenta cateva mijloace simple, relativ usor de testat, pentru primele etape ale promovarii unui site web.
Pornesc de la premiza ca exista deja un site web instalat pe serverul unui furnizor de servicii de hosting si ca il puteti actualiza. Chiar si in aceasta etapa exista cateva mijloace de optimizare pe care va recomand sa le verificati (numele domeniului, dimensiunile fisierelor sursa din care este alcatuit site-ul si viteza de incarcare, calitatea serviciilor de hosting, ergonomie pentru toate formatele de ecrane, design)
Poate termenul de cercetare a pietei suna cam pretentios dar la baza oricarei campanii de promovare (online sau offline) este util sa aveti o idee despre competitia din domeniul prezentat in site si despre masura in care produsele si serviciile oferite sunt interesante pentru public. Incercati sa aflati cuvintele pe care potentialii dumneavaostra clienti le folosesc atunci cand fac referire la produsele respective. Cercetarea poate fi facuta online sau in urma discutiilor directe.
In final pastrati lista celor pe care le considerati relevante. Aceasta lista poate fi actualizata periodic si pe baza ei veti lua decizii pentru adaugarea de continut nou in site.
Odata stabilite frazele cautarilor la care vreti sa raspunda paginile din site, puteti trece la redactarea continutului. Cu cat continutul fiecarei pagini este mai relevant pentru un anumit subiect (si implicit va include frazele mentionate mai sus), cu atat Google va incuraja mai mult afisarea paginii respective in urma cautarilor relevante pentru acel continut.
Nu uitati niciodata ca motorul de cautare Google isi bazeaza strategia pe relevanta raspunsurilor la cautare si va face intotdeauna orice este posibil pentru a oferi raspunsuri relevante celor care cauta informatii.
Administrarea continutului o puteti face singur, fara costuri suplimentare dar cu un consum important de timp. Editarea continutului nu este insa la indemana oricui si odata cu dezvoltarea proiectului de comunicare, va fi nevoie de persoane dedicate si cu experienta, indiferent daca este vorba de angajarea de specialisti in marketing si comunicare sau de apelarea la o agentie cu experienta in content marketing.
Titlul paginii este un element important. Orice pagina web contine cateva campuri speciale numite meta tag-uri dintre care titlul si descrierea sunt foarte importante in selectarea raspunsurilor relevante la cautarile pe Google. Alegeti cu atentie cate un titlu sugestiv si relevant pentru continutul fiecarei pagini.
Descrierea paginilor este de asemenea importanta pentru rezultatele cautarilor si pentru viitoarele promovari ale paginii respecive in retelele sociale.
Dupa editarea tagurilor si dupa publicarea continutului online, paginile vor fi pregatite pentru indexarea loc in motoarele de cautare. Google ofera un instrument util numit Google Search Console. Il puteti gasi la adresa www.google.com/webmasters/tools/ unde exista si alte utilitare pentru monitorizarea propriului site si pentru promovarea online.
Continutul site-ului web poate fi promovat si prin ajutorul altor activitati online:
Aceste instrumente sunt folosite de campaniile de PR online. Si acestea pot fi administrate direct sau pot fi derulate de specialisti in marketing online.
Dupa reglajele facute la nivel SEO si dupa primele actiuni de PR Online, puteti demara campaniile publicitare pe platforma Google Adwords (campanii de search sau display, campanii video pe Youtube).
Pentru organizarea primelor campanii Adwords, Google ofera suport consistent atat clientilor finali (advertiseri), cat si agentiilor online, prin programul Google Partners.
Costurile unei campanii Adwords pleaca de la 40 RON (plata minima pe care o puteti face online catre Google) si poate ajunge la orice buget doriti. Cu cat amplitudinea campaniilor promovare este mai mare, cu atat serviciile unuor specialisti in marketin online este mai justificata.